Wahlgren & Hansson Reklambyrå Malmö
Reklambyrå jobb
Startsida - > Digitalt - > Webbannonser

Digitalt/Webbannonsering

Bannerannonsering
Att annonsera på nätet är inte som att annonsera i tryckt media. På nätet råder helt andra förutsättningar och för att annonsen ska fungera måste man ta hänsyn till dessa omständigheter. Besökaren på nätet är otålig och ska veta att det lönar sig att klicka. Annonsen ska vara kreativ och synas på rätt webbplatser. Den ska vara relevant i sitt sammanhang och vara tydligt utformad så att man omedelbart förstår vad man får om man klickar på den. Hur besökaren tas emot och hur man infriar löftena kräver en genomtänkt landningssida som uppmanar och leder till handling.

Pay per click
Att rankas högt på sökmotorerna är avgörande för att kunder ska hitta till din webbsida. Är dina sökord dessutom hårt konkurrensutsatta kan det ta lång tid och kräva stora resurser för att hamna högt i sökresultatet. Ett annat sätt att synas på träfflistorna är att betala för annonsplats, sk "Pay per click".

"Pay per click" (PPC) är en effektiv form av reklam. Du köper sökord för din webbplats och betalar endast de gånger som någon klickar på din annons. Annonsen kan sätta ditt företag rakt framför de människor som söker den typ av tjänster och produkter du erbjuder. PPC är fullt mätbart och är ett snabbt och enkelt sätt att nå nya kunder. Det är ett enkelt koncept som låter dig välja de sökord du vill synas under i sökmotorernas resultat. Men att analysera PPC-rapporter, skriva kreativa PPC annonser, att veta vilka sökord man ska bjuda på och hur du ska hantera din budget är färdigheter som kräver insikt och erfarenhet. Vi hjälper dig med detta.